top of page

hauser+co is opgericht door mij, Otie Hauser.

Ik ben een onafhankelijke organisatie adviseur en interim manager.

 

Een verbinder met scherpte, creativiteit en humor, gedreven door mensen en hun prestaties. Al ruim 20 jaar help ik organisaties om beter te worden.

 

Eerst als manager HR, daarna als organisatie adviseur en interim manager

​

Otie Hauser 12.jpg

Ik geniet er intens van om een veranderaanpak te ontwikkelen en die samen met de klant tot bloei te brengen.

 

Ook vind ik het heerlijk om het advies echt in de praktijk waar te maken als programma of interim manager.

 

Een team of afdeling aansturen,  mensen en resultaten tot bloei laten komen. De mens en zijn prestatie staan bij mij altijd centraal.

Ik ben in de winter van 1975 geboren in een technisch-creatief ondernemersgezin. De eerste jaren van mijn leven ben ik opgegroeid in een pretpark in de polder, wat nu Walibi Holland is. Met letterlijk een achtbaan, reuzenrad en een grote speeltuin in mijn achtertuin.

 

Na mijn middelbare school ben ik Personeel & Arbeid gaan studeren. Dit was een schot in de roos vanwege de combinatie tussen de mens en zijn prestaties. Nog voordat ik mijn studie volledig had afgerond, ben ik gevraagd om een nieuwe HR-afdeling op te zetten en deze te leiden. Mijn visie over het HR-vak heb ik goed kunnen vertalen in deze rol. Ik merkte dat ik veel energie kreeg van het bouwen, vernieuwen en verbeteren van de interne organisatie. De overstap naar organisatie adviseur en programmamanager was dus op mijn lijf geschreven. 

​

Buro hauser+co

Mijn drijfveer om mensen en hun organisaties te ondersteunen om beter te worden is sindsdien sterker geworden. Sinds 2009 heb ik als externe adviseur en head of strategy execution diverse grote succesvolle verander programma's geleid.

 

De afwisseling van het helpen van verschillende organisaties geeft mij nog meer plezier en energie in mijn werk. Na 9 jaar werken voor &samhoud, een gewoon ongewoon adviesbureau, was het tijd om mijzelf te vernieuwen. Met hauser+co doe ik wat ik al 20 jaar doe. En dat is organisaties helpen om beter te worden en om een betere plek te zijn voor hun medewerkers. Maar dan als zelfstandige en onafhankelijke organisatie adviseur en interim manager.

​

Adviseur versus manager

"In welk hokje ben je te plaatsen?" Is een vraag die ik regelmatig krijg. Naast het feit dat ik geen hokjes denker ben, ben ik van mening dat de combinatie alleen maar versterkend werkt.

 

Je bent een waardevolle organisatie adviseur wanneer je ook weet hoe het is om vanuit de lijnorganisatie de adviezen op te moeten volgen. En hoe je jouw  afdeling en team moet meenemen in een nieuwe beweging. 

 

Daarnaast voeg je als (interim) manager extra waarde toe wanneer je ook beschikt over adviesvaardigheden en theoretische onderbouwingen. 

 

Wat ik de afgelopen jaren in deze combinatie heb geleerd is dat in theorie, de theorie en praktijk hetzelfde zijn, maar dat dat niet het geval is in de praktijk.

Theory and Practice.jpg
noeuwvjb.png

Otie's vrije tijd

In mijn vrije tijd maak ik met veel plezier muziek, samen met de andere bandleden van percussieband BooomBassTic. In de winter sla ik geen enkele afdaling op de ski’s over. Probeer ik een balletje te slaan op de tennisbaan en wandel ik graag met mijn hond Mick langs de Lek of in de bossen rondom Utrecht.

Wat zeggen klanten over mij?

'De samenwerking met Otie is zeer prettig. Haar manier van werken is heel natuurlijk en laagdrempelig: haar kennis weet ze zo in te zetten dat het team vanuit interesse en nieuwsgierigheid daarmee aan de slag gaat.

 

Otie weet zich goed in te voegen in onze organisatie waardoor ze snel de juiste resultaten weet te boeken. Ik ben erg blij met de inzet van Otie, behalve de resultaten ben ik in het bijzonder tevreden over de manier waarop zij haar kennis op een laagdrempelige en persoonlijk manier over weet te brengen. Niet vanuit het “ik weet het beter” maar vanuit het “ik denk met je mee”.

bottom of page